gåsören!

Allright, hela veckan har det planerats när/var/hur det skulle bli lite partyparty, och det vart som sagt på gåsören. En bit utanför rönnskär i skehamn! Allting började med att...
Simon och åkerspöket kom och hämtade upp mig och en jäkla massa packning, såsom sovsäck,korv,chips,godis,sandras underbara jäkla sallad (som räddade livet på mig),läsk och lite annat och dricka!
Sen körde vi då till kurjan, själva hamnen i skehamn där det finns en jäkla massa båtar! där kom jackeee och hämtade upp oss i hans båt, sen drog vi iväg över havet till gåsören! resan dit var så jäkla soft, vi ba steeeeeeekte hela vägen och hade allmänt skoj ;)
När vi anlände så upptäckte vi att vi skulle behöva slå upp tälten på stenmark, vilket vi inte brydde oss om så mycket då, vi ville som bara få det gjort.. bygga tält är inte det roligaste du kan göra kan jag säga!
Sen när vi var klara drog vi tillbaka för att plocka upp jonte och viktor, fast...muahahha på vägen dit så sänkte han gasen på nästan noll så vi flöt bara! sen satt vi där i och åt kycklingvingar, potatisgratäng och sallad..fyfan så jäkla gott! tog ungefär 40 minuter att ta oss dit, sen påvägen hem var det ännu mörkare så vi såg inte vars fiskenäten och "pelarna" var, så det var lite spännande! men det gick bra!
När vi kom i land igen så hade dom tänt upp en brasa, så då gick grabbarna grus och hämtade körv och dricka, där satt vi runt brasan och åt och bara mådde gott!
ååhhhh jag orkar inte skriva mer, så skriver i punktform....
*såg stjärnfall
*smällde en bullens pillsnerkorv, världens jävla explosion, flyttade 6-kg stenar ;p
*jacke åt falukorv och spottade ut maten i jontes tält ;pPPp
*jag vaknade och såg en spindel i min sovsäck, rakt framför mig, fick panik, slängde iväg den i viktors sovsäck och dödade den med hans kudde >=)
*sovit på sten, min rygg är lika krokig som en ostbåge..
*vi har haft jävligt roligt!

Tog en randombild från nätet, den lilla öppningen mellan båtarna, där kommer du in sen parkerar du som dom har gjort här, och byggnaderna där bak är rönnskär, såg ut som en hel stad på natten, helt kolsvart och man såg bara lyserna därifrån!

 

Summerat : TOPPENFERRE! måste göras om, kanske på land denna gång ;)

 

P.S bjuder på stavfel och gramatikfel, just kommit hem och är så schleeten ! :3



Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack så mycket :)



Snälla skulle du kunna göra mig en tjänst?

Gå in på den här sidan:

http://nightlife.se/content/12391

och rösta på mig (Sandra Orrebro)

som Umeås bästa blogg ^^,

2010-09-27 @ 11:54:41
URL: http://sandraorrebro.blogg.se/
Postat av: Sannalitens

Svar: Vad gullig du är :) Vad gör du nu då?

2010-09-27 @ 17:16:37
URL: http://sannalitens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0